ارزانترین قیمت بلیط هواپیما

موتور جستجوی ارزانترین بلیط چارتری و سیستمی هواپیما

ارزانترین قیمت بلیط هواپیما

موتور جستجوی ارزانترین بلیط چارتری و سیستمی هواپیما

5 کلید در هواپیما که دعا میکنید خلبان هیچوقت از آنها استفاده نکند

با این که می‌دانیم مسافرت با هواپیما یکی از امن‌ترین مسافرت‌ها است، اما این موضوع را در نظر داشته باشید که چند کلید در اتاق خلبان وجود دارد که ما به هیچ عنوان نمی‌خواهیم حتی خلبان به آن‌ها نزدیک شود و آن‌ها را لمس کند.

دستگیره آتش موتور

همانطور که هر خلبانی می‌داند، کشیدن دستگیره‌ی آتش موتور که در داخل کابین خلبان درست بالای صندلی اصلی خلبان قرار گرفته است، بدین معنا است که یکی از موتورها آتش گرفته و کاری که دستگیره انجام می‌دهد، این است که مسیر حرکت سوخت به موتور را می‌بندد تا با بستن راه سوخت، آتش را متوقف کند تا این آتش به بدنه‌ی هواپیما نفوذ نکند.

دکمه فرار

با فعال‌سازی این دکمه، تمامی راه‌های ورودی هوا به داخل هواپیما بسته می‌شود تا آب وارد کابین نشود و غرق شدن هواپیما را به تاخیر بیاندازد، اما در هر صورت غرق شدن هواپیما قطعی است و کلید رهایی از این وضعیت خطرناک گوش دادن به حرف‌های خدمه‌ی هواپیما است تا بتوانید به سرعت هرچه بیشتر هواپیما را تخلیه کنید.

در زمان فرود بر روی آب، خدمه به مسافرین اعلام می‌کنند که قرار است ضربه‌ی شدیدی را در هنگام رسیدن هواپیما به آب احساس کنند. پس همگی از بستن کمربندهای خود باید مطمئن شوند.

کد ضروری ۷۵۰۰

وارد کردن کد ضروری ۷۵۰۰ در قسمت ارسال کدها توسط خلبان بدین معنا است که هواپیما ربایی در حال انجام است. این کد باعث می‌شود که اتاق کنترل پرواز به صورت پنهان از وضعیت هواپیما باخبر شود. کدهای دیگری هم وجود دارند که شرایط دیگری را توصیف می‌کنند، مثلا کد ۷۷۰۰ برای موارد ضروری کلی است یا کد ۷۶۰۰ را در زمانی استفاده می‌کنند که مشکلی در ارتباط‌شان با اتاق کنترل داشتند.

کلید فعالسازی اکسیژن مسافر

امیدوارم که هیچگاه با چنین شرایطی روبه‌رو نشوید، اما بهتر است بدانید که در چنین شرایطی از همه مهم‌تر این است که در سر جای خود بمانید و تکان نخورید. ماسک خود را بردارید و از آن استفاده کنید و آرامش خود را حفظ کنید. مطمئن باشید که هواپیما به شرایط اولیه و نرمال خود برخواهد گشت و آنقدر اکسیژن برای همه وجود دارد تا این شرایط را بگذرانند.

دستگیره اضطراری ارابه فرود

اگر خلبان مجبور به استفاده از این دستگیره شود، بدین معنا است که قسمتی که مربوط به فرود هواپیما است، درست کار نمی‌کند.

زمانی که به هر دلیلی دریچه‌ی چرخ‌های هواپیما باز نشود، خلبان از این دستگیره استفاده می‌کند و این دستگیره باید تمامی قفل‌های مربوط به چرخ‌ها و دریچه‌ی آن را باز کند و جاذبه‌ی زمین باعث می‌شود چرخ‌ها به سمت پایین کشیده شوند. اما خوشبختانه از این اتفاق شما خبردار نخواهید شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.